Chcesz wzmocnić wizerunek kliniki medycznej w Internecie? Ekspert z Marketing System podpowiada, jak to osiągnąć

Dziś jest:Poniedziałek, 16 czerwca 2025, Imieniny: Aliny, Justyny

Informacja Medyczna

2014-06-09

Chcesz wzmocnić wizerunek kliniki medycznej w Internecie? Ekspert z Marketing System podpowiada, jak to osiągnąć

Pacjenci, mając świadomość wysokiej jakości świadczonych usług, chcą w profesjonalne ręce oddać swoje zdrowie. Powstające kliniki medyczne to odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie placówkami tego typu. Dla pacjentów większa liczba medycznych centrów to możliwość wyboru tej najlepszej. Dla samych klinik - coraz większa konkurencja. Dlatego już atrakcyjne ceny, rekomendowani specjaliści oraz wysoka jakość zabiegów nie są wystarczające. Koniecznością jest podjęcie dalszych działań, które wyróżnią wśród konkurencji i wzbudzą zainteresowanie pacjentów. Walka o klientów powinna obejmować także Internet. Odpowiednio dobrana i przeprowadzona strategia to podstawa.

Mocny wizerunek w sieci to klucz do sukcesu

W jaki sposób pacjenci dowiadują się o oferowanych usługach medycznych? Z Internetu. I właśnie dlatego ważne jest, by potencjał tego narzędzia wykorzystać maksymalnie. Jeśli klinika medyczna będzie obecna w sieci, będzie też istniała w świadomości potencjalnych pacjentów.

"Mocny wizerunek w sieci to klucz do sukcesu. Ludzie chętnie korzystają z usług klinik medycznych, które w ich mniemaniu jawią się jako eksperci. Dlatego wszelkie działania w zakresie e-marketingu należy rozpocząć od budowy silnego wizerunku" - podpowiada Dariusz Jurek - Head of SEO w Marketing System - agencji zajmującej się marketingiem internetowym oraz pozycjonowaniem stron. "Od 7 lat zajmuję się tematyką marketingu internetowego. Swoją wiedzę rozszerzałem za granicą - w amerykańskiej międzynarodowej firmie SEO Bruce Clay Inc., a ponadto stale uczestniczę w krajowych i zagranicznych kursach oraz konferencjach branżowych. Dzięki doświadczeniu i wiedzy udało się opracować skuteczną strategię e-marketingową, którą z sukcesem wykorzystujemy w pracy dla mniejszych i dużych klinik stomatologicznych czy centrów medycznych, które się do nas zgłaszają. Żeby osiągnąć zamierzone efekty, należy przede wszystkim prowadzić kompleksowe działania, ponieważ koncentrowanie się na jednym obszarze najczęściej daje krótkofalowe rezultaty" - dodaje.

Ważne dopasowanie narzędzi marketingowych

Kliniki stomatologiczne i centra medyczne zwykle prowadzą działania marketingowe. Najczęściej jednak nie zauważają większych widocznych rezultatów. Potwierdza to również ekspert Marketing System - agencji, która współpracuje z ponad 150 firmami z branży Health&Beauty - "Zgłaszają się do nas mniejsze i większe kliniki, które do tej pory korzystały z konwencjonalnych działań marketingowych, a które nie przyniosły większych efektów. Nasze doświadczenie wskazuje również na nieodpowiedni dobór narzędzi względem charakterystyki i zakresu działań. To wszystko przekłada się na słabe rezultaty albo brak efektów w ogóle".

Firmowa strona www to podstawa, bo właściwie to ona daje początek działaniom w zakresie marketingu internetowego. Istotne znaczenie ma jednak odpowiednia optymalizacja, czyli dostosowanie witryny pod kątem wyszukiwarki Google. Agencja Marketing System oferuje usługi w zakresie analityki internetowej oraz audytu SEO, dzięki czemu witryny firmowe klinik stomatologicznych i medycznych są widoczne w wyszukiwarce. Poprawna optymalizacja strony to także kwestia istotna z punktu widzenia pozycjonowania. "Ważne, by witryna była optymalizowana i pozycjonowana przez specjalistów. Bardzo często zdarzają się przypadki, gdy do Marketing System zgłaszają się kliniki, których strony posiadają nałożone przez Google filtry lub całkowicie wypadły z indeksu. Jest to efektem nieprofesjonalnych działań SEO agencji-krzaków. I chociaż skutki ich nieprzemyślanego działania można odwrócić, zwykle zajmuje to znacznie więcej czasu. Dlatego doradzamy wszystkim klinikom od razu oddać się w ręce specjalistów" - dodaje Dariusz Jurek.

Dążąc do wzmocnienia wizerunku kliniki medycznej czy stomatologicznej, należy także wziąć pod uwagę działania z zakresu content marketingu czy e-PR. "Prowadząc działania e-marketingowe, wykorzystujemy współpracę z serwisami kobiecymi oraz właścicielami blogów. Nasze doświadczenie potwierdza bowiem skuteczność działań w zakresie publikowania artykułów branżowych, które przedstawiają klinikę jako eksperta w danej dziedzinie. To pozwala wzmocnić wizerunek, a jednocześnie wygenerować dodatkowy ruch alternatywny, a nie tylko z wyszukiwarki. Pozytywne rekomendacje klientów świadczą o skuteczności naszych działań." - podpowiada specjalista.


Marketing System zaprasza wszytskie firmy zainteresowane współpraca : dariuszjurek.pl


Dodaj komentarz lub opinię


Autor:

Treść*:


» Odpowiedz

Opinie i komentarze (37)

AutorWypowiedź

Zadaj pytanie Ekspertowi

Porady Eksperta

Jeżeli w naszej bazie brakuje
odpowiedzi na Twoje pytanie
zapytaj naszego Eksperta

Najnowsze firmy w bazie

Pro EndoDentica (Łódź) - Łódź

Pro Endodentica – Kompleksowa Opieka Stomatologiczna w Łodzi Pro Endodentica to nowoczesny gabinet...

Centrum Medyczne Sadyba - Warszawa

W Centrum Medycznym Sadyba dostępna jest kompleksowa i specjalistyczna opieka. W placówce można zlecić szereg...

Newsletter

Jeżeli chcesz być informowany o nowościach w serwisie iLekarze.pl, dodaj swój e-mail:

W serwisie: Ogłoszenia medyczne | Porady medyczne | Forum medyczne
Placówki zdrowia: Warszawa | Kraków | Wrocław | Poznań | Białystok | Łódź | Katowice | Gdańsk | Szczecin
iLekarze.pl: Komunikaty | Reklama w serwisie | Zostań redaktorem | Patronat medialny | Współpraca | Dla prasy i mediów | Napisz do nas
Nasze fora: Lekarz rodzinny | Alergolog Forum | Dermatolog Forum | Dietetyk Forum | Ginekolog Forum | Laryngolog Forum | Neurolog Forum | Psychiatra Forum | Psycholog Forum | Seksuolog Forum | Forum Stomatolog | Forum Urolog | Forum Okulista

Treści prezentowane w serwisie iLekarze.pl mają jedynie charakter edukacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić wizyty u lekarza.

© Copyright by iLekarze.pl, 2007-2025

Content